18 December 2017

La iarba verde cu un Ford Taunus / Countryside jaunts in a Ford Taunus

Un set de poze de familie foarte interesante: la iarba verde in 1957 (primele doua poze), 1960, si 1966. Masina e un Ford Taunus construit in Germania la sfarsitul anilor 30. In Romania anilor 50, orice masina particulara era o raritate, chiar in Bucuresti, de unde veneau personajele din imagini. Remarcam modificarile la partea din fata - originalitatea nu era foarte importanta in acea perioada, iar reteaua de piese era aproape inexistenta. Presupun ca masina nu a supravietuit in familie mult dupa ultima poza: dupa 1965, piata auto s-a schimbat radical si foarte multe familii mai instarite au inceput sa-si cumpere masini noi, moderne, cele vechi (marea majoritate din perioada interbelica) fiind de obicei casate.





An interesting set of family photos: trips to the countryside in 1957 (in the first two photos), 1960 and 1966. The car is a Ford Taunus, bult in Germany at the end of the 1930s. In 1950s Romania any private car was a rarity, even in Bucharest, where this family came from. The front is lightly modified: originality was not considered important and original parts were impossible to find. I doubt the car survived in the family much beyond the last photo: after 1965, the automotive marketplace changed radically and many better-off families were able to buy new, modern cars, the old ones, largely dating from before the war, tending to be scrapped.

9 comments:

  1. Salut Adrian,

    Mai am eu fotografii ale acestui Taunus, in care i se bad si numerele de inmatriculare.
    Le scanez si le postez.
    GB

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ce frumoasa idee! Multumesc enorm. blackvolga@googlemail.com ma gaseste. Cele bune, Adrian

      Delete
  2. Am gasit pe ebay-ul nemtesc varianta coupe 1967 la 5000 euro cu 70.000 km, in stare aproape perfecta, suspect de perfecta as putea spune! (filmulet, pentru cei interesati: https://youtu.be/npqao3y9uKg )

    ReplyDelete
  3. Am doua poze cu tipul asta de masina, dar nu stiu cum sa fac sa le postez.

    ReplyDelete
  4. Deci multe maşini din anii '30 au început să dispară încă din anii '60?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Si mai devreme... multe au fost grav avariate dupa razboi, altele au fost predate la ICM. Dupa 1956-7 a inceput sa se innoieze parcul auto si atunci multe masini uzate s-au dus definitiv.

      Delete